Top
Menu
15 Ağustos 2015

İki Ay Süren Uzak Doğu Seyahatimin Son Durağı

Uzakdoğu turumun son durağı olan Çin’in başkenti Pekin’e Şangay’dan bindiğim hızlı tren ile ulaştım. Hayalim olan uzak doğu seyahatimi Çin Seddi’nde bitirmek için artık çok kısa bir zaman kalmıştı.
Uzun süre bir hayal kurduktan sonra o hayalin peşinden koşmak ve iki ay süren maceralar dolu bir seyahatten sonra son durağınıza geldiğinizde insan nasıl hissedeceğini şaşırıyor. Sona varmak çok güzel yine de bazen insan keşke devam etse diyor. Peki nasıldı yolculuğum? 🙂
Şangay’dan bindiğim 250 km hıza kadar çıkan hızlı tren ile bile 6-7 saat süren yolculukla Pekin’e ulaştım. Hızlı trenden indikten sonra Pekin’de bulunan geniş metro ağı ile kaldığım otelime doğru yola çıktım. Eşyalarımı bıraktıktan sonra Pekin’deki ilk durağım olan Yasak Saraya gitmeye karar vermiştim.
Yasak Saray Çin tarihinin ve Çin uygarlığının en önemli yapılarından biri. Çin gezisine çıkanların da görmek için gittiği yerlerin en başında gelen yerlerden. Gezmek için de bir güne yakın vakit ayırmanız gerekiyor. İçinde yüzlerce yapı bulunan bu şehir Çin tarihindeki imparatorların nasıl yaşadıklarını ucundan bile olsa anlayabileceğiniz bir küçük bir Çin şehri diyebilirim.
Çin-Pekin-Yasak-Şehir
Pekin’deki yasak şehri gezdikten sonra yakınında bulunan Jingshan Parkı ve Beihai Parkını ziyaret ettim. Özellikle Jingshan parkından muhteşem bir Pekin manzarasıyla karşılaşıyorsunuz. Beihai Parkı ise daha panaromik bir yer.
Çin-Şangay-Beihai-Parkı
İlk günkü seyahatimi tamamladıktan sonra ertesi gün sabahın erken saatlerinde Çin Seddinin en güzel kısmına sahip olan Mutianyu’ya doğru yola çıktım. Yolda tanıştığım Theodore adlı İsviçreli bir arkadaşım Jiankou adında Çin Seddi’nin restore edilmemiş bir bölgesinden Mutianyu’ya kadar yürüyüş ve tırmanış yapacağını söyledi. Biraz tehlikeli olduğunu söylese de sonunda gitmeye karar verdim ve birlikte Jiankou yoluna gitmeye başladık.
Jiankou bir dağın tepesinde bulunan ve oynar taşların bulunduğu Çin seddinin bir bölümü. Jiankou’daki Çin Seddi’ne çıkmak için ilk önce ormanın içinden geçmeniz gerekiyor. Tepeye ulaştığınızda da küçük tahta bir merdiven ile Çin Seddi’nin üstüne çıkıyorsunuz.
Baştan söylemem gerekiyor ki bu bölgeden Mutianyu’ya gitmek çok çok tehlikeli. Tırmanış tecrübeniz ya da uygun kıyafetiniz yoksa kesinlikle gitmeyin. Hayati tehlikesi olan bir bölge.
Çin-Pekin-Çin-Seddi-Jiankou
Yürüyüş uzuk sürse de uzak doğu seyahatimi Çin Seddinde bitirmeyi planlıyordum. Yürüyüşe buradan başladım. Jiankou’dan (Duvarın restore edilmemiş bölümü) Mutianyu’ya (En turistik bölümlerinden biri) kadar Çin Seddi üzerinde yaptığımız 4 saatlik yürüyüş ve tırmanışlar sonrasında son noktama ulaştım. ? Çin’de kısa bir zamanım daha olsa da çok güzel bir seyahatti. Geriye bakınca uzakdoğu seyahatimden birçok güzel anı ve artık bir hayalimi gerçekleştirmiş olarak döneceğim.
Çin-Pekin-Çin-Seddi-Mutianyu
Mutianyu’ya ulaştıktan sonra akşam alman başka bir arkadaşla Pekin’de sadece yabancıların gittiği bir restoranda Pekin ördeğimizi yedik. Pekin’de özellikle nerede yemek yediğinize dikkat etmeniz gerekiyor. Restoranlarındaki temizlik anlayışı kesinlikle bizimkinden çok farklı! 🙂
Son günümde ise sabahtan Pekin’in eski evleri olan Hutong’ları görmeye gittim.
Çin Pekin - Hutong
Çok keyifli bir Pekin macerasından uzak doğu seyahatimden İstanbul’a dönmek için havalimanına doğru yola çıktım.
Böyle bir seyahatten sonra neler hissedeceğini neler düşünüceğini önden kestiremiyorsun. Kesinlikle söyleyebileceğim bir şey var. O da çok mutlu hissettiğiniz. Karışık duygular içinde olduğunuzu söyleyebilirim. Aklınızdan ya şimdi düşüncesi o kadar çok geçiyor ki!
Gözünüzün önünden yaşadıklarınız, anılarınız, tanıştığınız insanlar ve dinlediğiniz hikayeler geçiyor. Sonunda da iyiki yapmışım bu seyahati diyorsunuz!
Toplum Gönüllüleriyle yaptığım #hayatinipaylas kampanyası ise çok ayrı bir mutluluk veriyor. Aklında böyle bir seyahat olan herkese kesinlikle tavsiye ederim…
Böylece iki ay süren uzak doğu seyahatimi tamamlamış oldum ve yeni maceralar için İstanbul’a doğru yola çıktım…